Modelování Disku
První věc kterou musíme udělat, je nalezení vhodné předlohy, ja jsem sice našel 6-ti paprskovou předlohu disku ale udělám jen 5 paprsků
První
co musíme v Blenderu udelat je vložení rference podle
které budeme modelovat, tak že view/beckground image...
dal
pak vybereme danný obrázek...
a
nyní ho již můžeme dát na pozadí samozdřejmě
obrázek trošku vystřeďte na 3D kurzor....
tak
to by byla reference teď se dáme do samotného
modelingu, zacneme zakladnim tvarem, tudíš si vložte do
scény kruh z 5 vertexů..
kružnici zvětšte až na okraj středu...
nyní
udeláme dýlku paprsků a to tak že celou kružnici si
označíme a vyextrudujeme na přibližnou dýlku paprsků...
no
a jelikož byse nám zle modelovali všechny paprsky nráz
tak vse co nepotřebujem vymažeme...
tak
a teď z toho co nám zbylo uděláme hrubou šířku
paprsku...
paprsek
si mírně zahustíme a zprhybáme ho, tak jak je na
obrázku..
dal
si uděláme nástřel tloušťky
nyní
udělamá druhou stranu, skopírujeme část predku a
dame ji dozadu....
no
a teď to zrcadlově převrátíme...
tak
pak to musíme zase trošku poposouvat a upravit tvar...
teď
to pospojujeme trosku posunem aby sme to měli lehounčce ze šikma....
pak
uděláme vnitřek disku...
no
a nyní když jsme si to krásně připravili tak v objekt
modu celý paprsek rozkopírujeme, dodám trochu
matematiky, 360/5=72 nebo 360/6=60 to už bude na vás kolik
paprsků budete dělat mi jich uděláme 5 tudíš je
budem davat po 72 stupních, vyvoláme transformační
menu (N) a pomoci shift +d rokopírujeme a pootáčím
o 72 stupňů...
tak
a teď to všechno sloučíme do jednoho objektu (ctrl+j) a
v edit modu pospojujem plus trochu zahustíme a popošoupnem
(aby jste udelali presnejsi kruh tak si staci do sceny k objektu
vlozit pomocny kruznice jako sem to udelal ja, pak je staci smazat)
...
taka
vrhnem se na střed, skopírujeme si vnitřní vrchni
vertexy a oddělíme je od objektu (P) vymodelujeme asi todle
(samozdřejmě že sem si do ceny nejdřív vložil 6úhelníky
a ty sem si jen rozmístil tam kam sem potřeboval a pak to jen
pospojoval)
a
teď je potřeba tomu dát tvar tudíš to
zprohýbejte podle obrázků (všímejte si
hlavně bočního pohledu)
tak
a ted to chce nejakou tloušťku materiálu, vyxtrudujeme
to po ose Y a pak zahustíme (ctrl+r či K) a vymažeme fejsi tam
kde budou paprsky..
tak teď je na čase vymazat z paprsků pomocné řady vertexů...
nyní
jen zbiva finalní zahuštění a spojení se
středema bude disk hotov...
tak a tady rychlý render
a
ještě render s rychlejma materialama
Hlavy šroubů
tak a jelikož by se to asi neobešlo bez nějakejch malejch detailu tak uděláme ventýlek a šrouby
ŠROUBY:
do scény si vlozime kruh o 12 vertexech
pak
si je estrudnem vsechny do stredu a posuneme po ose Y ven...
krajní
dva vertexy priblizime k sobe prez skal (s)
kdaz
todle mame znuvu vnitrni vertexy uxtrudnem do stredu a opet posunem
mirne ven po ose Y, a jiste nemate redi trojuhelniky jako ja tak cely
vnitrek vyplnime 4 uhelnikama, a vzniklej ctverec povytahnem zase ven
po ose Y
tak
a ted udelame celou hlavu,oznacime krajni vertexy a udelame z toho
takovou tubu je jen na vas jak udelate smotny telo dlouhy ale berte
uhled na to ze je to precejen hlava za k terou se ten sroub vytaci
tak z toho nedelejte nejakou trubku dlouhou :D
tak
a ted si udelame dosedaci sedlo sroubu, to udelame tak ze si
skopirujem jednu z tech kruznic co mame na tom zakonceni, zvetsimeje
a zarovname s otevrenym koncem sroubu plus je pospojujeme...
tak
a ted udelame takovou pul kouli která bude koncit otevrenou
krunici, která bude mit podobny prumer jako první
estrudovana kruznice do stredu...
zavit a telo sroubu delat nebudeme (nebylo by to videt a hard model tvorit asi taky nebudeme tak ze nam todle bude bohate stacit :) ted uz jen aplikujeme sub surf a dohustime
tak
a ted aspon jeden ci dva rendery na ukazku :)
Pneumatika
no a když jsme udelali disk tak proc si neudelat i pneumatiku ze?
Tak ze udelame si zakladni tubus na vzorek, vlozime do sceny kruznici (o kolika vertexech necham na vas, ale nedelej te to z moc velkyho poctu) ja pouziju kruznici o 20 vertexech (ne moc ne malo) a vy extruduju ji od stredu..
tak
a ted to posuneme ty krajni vertexi, kkousek po ose Y vystrudujeme
kousek od stredu a posunem po ose Y...
pokracujeme dalsim vyextrudovanim a posunutim po ose Y a trochu zahustíme plus tenhle zaklad skopirujme (shift +d) a prevratime na opacnou stranu (m) a posunem na druhou stranu disku a pospojujeme (bud rucne nebu prez extrude a skal po ose Y a pak remove double..
tak
a ted uz jen doděláme predni stranu (staci aby byla detailni
predni strana usetrime tim par fejsu a ubere to narocnost modelu)...
tak
a ted mame krasne pripravenej zakladni tubus, na ten ted budem davat
vzorek, nejaky si bud najdeme na internetu který by se nam
libil, nebo si ho stahneme třeba z www.CG-cars.com
nebo z www.the-blueprints.com
ja sem vybral hned z cg-cars (na zacatek nemá moc tezky tvar a
vypada celkem dobře)
tak
si ho z pohledu ze shora vlozime jako becground image a vymodelujeme
ho...
tak
a ted budeme muset udelat este par uprav, zase to zahustime...
tak
a ted musime udelat to postupny svazovani se na stranach vzorku, vždy
pocitejte s tim ze část vzorku nebude videt, jo a zase trosku
dohustime...
tak
a ted zbejva akorat celý vzorek rozkopirovat do rady a
odhadnout mazery mezy spalkama vzorku..
no a ted si asi rikate jak to dostat na tu pneumatiku, odpoved je jednoducha, zmacknete mezernik vyberte transform a warp, ale nezapomente si cely pásek posunout mirne nad pivot....
mělo
by vam pak vzniknout něco taoveho...
tak
a ted uz zbejva to jen spravne nandat na naší
pripravenou gumu staci to jen trochu zmensit...
tak
a ted musime doupravit zakladni tubu gumy...
tak
a na zaver nejaky ten render...