Modelování Disku


První věc kterou musíme udělat, je nalezení vhodné předlohy, ja jsem sice našel 6-ti paprskovou předlohu disku ale udělám jen 5 paprsků


První co musíme v Blenderu udelat je vložení rference podle které budeme modelovat, tak že view/beckground image...


dal pak vybereme danný obrázek...


a nyní ho již můžeme dát na pozadí samozdřejmě obrázek trošku vystřeďte na 3D kurzor....


tak to by byla reference teď se dáme do samotného modelingu, zacneme zakladnim tvarem, tudíš si vložte do scény kruh z 5 vertexů..



kružnici zvětšte až na okraj středu...


nyní udeláme dýlku paprsků a to tak že celou kružnici si označíme a vyextrudujeme na přibližnou dýlku paprsků...


no a jelikož byse nám zle modelovali všechny paprsky nráz tak vse co nepotřebujem vymažeme...


tak a teď z toho co nám zbylo uděláme hrubou šířku paprsku...




paprsek si mírně zahustíme a zprhybáme ho, tak jak je na obrázku..


dal si uděláme nástřel tloušťky


nyní udělamá druhou stranu, skopírujeme část predku a dame ji dozadu....


no a teď to zrcadlově převrátíme...


tak pak to musíme zase trošku poposouvat a upravit tvar...


teď to pospojujeme trosku posunem aby sme to měli lehounčce ze šikma....




pak uděláme vnitřek disku...


no a nyní když jsme si to krásně připravili tak v objekt modu celý paprsek rozkopírujeme, dodám trochu matematiky, 360/5=72 nebo 360/6=60 to už bude na vás kolik paprsků budete dělat mi jich uděláme 5 tudíš je budem davat po 72 stupních, vyvoláme transformační menu (N) a pomoci shift +d rokopírujeme a pootáčím o 72 stupňů...


tak a teď to všechno sloučíme do jednoho objektu (ctrl+j) a v edit modu pospojujem plus trochu zahustíme a popošoupnem (aby jste udelali presnejsi kruh tak si staci do sceny k objektu vlozit pomocny kruznice jako sem to udelal ja, pak je staci smazat) ...


taka vrhnem se na střed, skopírujeme si vnitřní vrchni vertexy a oddělíme je od objektu (P) vymodelujeme asi todle (samozdřejmě že sem si do ceny nejdřív vložil 6úhelníky a ty sem si jen rozmístil tam kam sem potřeboval a pak to jen pospojoval)


a teď je potřeba tomu dát tvar tudíš to zprohýbejte podle obrázků (všímejte si hlavně bočního pohledu)














tak a ted to chce nejakou tloušťku materiálu, vyxtrudujeme to po ose Y a pak zahustíme (ctrl+r či K) a vymažeme fejsi tam kde budou paprsky..



tak teď je na čase vymazat z paprsků pomocné řady vertexů...


nyní jen zbiva finalní zahuštění a spojení se středema bude disk hotov...



tak a tady rychlý render


a ještě render s rychlejma materialama




Hlavy šroubů

tak a jelikož by se to asi neobešlo bez nějakejch malejch detailu tak uděláme ventýlek a šrouby

ŠROUBY:

do scény si vlozime kruh o 12 vertexech


pak si je estrudnem vsechny do stredu a posuneme po ose Y ven...


krajní dva vertexy priblizime k sobe prez skal (s)


kdaz todle mame znuvu vnitrni vertexy uxtrudnem do stredu a opet posunem mirne ven po ose Y, a jiste nemate redi trojuhelniky jako ja tak cely vnitrek vyplnime 4 uhelnikama, a vzniklej ctverec povytahnem zase ven po ose Y


tak a ted udelame celou hlavu,oznacime krajni vertexy a udelame z toho takovou tubu je jen na vas jak udelate smotny telo dlouhy ale berte uhled na to ze je to precejen hlava za k terou se ten sroub vytaci tak z toho nedelejte nejakou trubku dlouhou :D


tak a ted si udelame dosedaci sedlo sroubu, to udelame tak ze si skopirujem jednu z tech kruznic co mame na tom zakonceni, zvetsimeje a zarovname s otevrenym koncem sroubu plus je pospojujeme...




tak a ted udelame takovou pul kouli která bude koncit otevrenou krunici, která bude mit podobny prumer jako první estrudovana kruznice do stredu...



zavit a telo sroubu delat nebudeme (nebylo by to videt a hard model tvorit asi taky nebudeme tak ze nam todle bude bohate stacit :) ted uz jen aplikujeme sub surf a dohustime


tak a ted aspon jeden ci dva rendery na ukazku :)





Pneumatika


no a když jsme udelali disk tak proc si neudelat i pneumatiku ze?

Tak ze udelame si zakladni tubus na vzorek, vlozime do sceny kruznici (o kolika vertexech necham na vas, ale nedelej te to z moc velkyho poctu) ja pouziju kruznici o 20 vertexech (ne moc ne malo) a vy extruduju ji od stredu..


tak a ted to posuneme ty krajni vertexi, kkousek po ose Y vystrudujeme kousek od stredu a posunem po ose Y...



pokracujeme dalsim vyextrudovanim a posunutim po ose Y a trochu zahustíme plus tenhle zaklad skopirujme (shift +d) a prevratime na opacnou stranu (m) a posunem na druhou stranu disku a pospojujeme (bud rucne nebu prez extrude a skal po ose Y a pak remove double..


tak a ted uz jen doděláme predni stranu (staci aby byla detailni predni strana usetrime tim par fejsu a ubere to narocnost modelu)...


tak a ted mame krasne pripravenej zakladni tubus, na ten ted budem davat vzorek, nejaky si bud najdeme na internetu který by se nam libil, nebo si ho stahneme třeba z www.CG-cars.com nebo z www.the-blueprints.com ja sem vybral hned z cg-cars (na zacatek nemá moc tezky tvar a vypada celkem dobře)


tak si ho z pohledu ze shora vlozime jako becground image a vymodelujeme ho...


tak a ted budeme muset udelat este par uprav, zase to zahustime...


tak a ted musime udelat to postupny svazovani se na stranach vzorku, vždy pocitejte s tim ze část vzorku nebude videt, jo a zase trosku dohustime...


tak a ted zbejva akorat celý vzorek rozkopirovat do rady a odhadnout mazery mezy spalkama vzorku..



no a ted si asi rikate jak to dostat na tu pneumatiku, odpoved je jednoducha, zmacknete mezernik vyberte transform a warp, ale nezapomente si cely pásek posunout mirne nad pivot....


mělo by vam pak vzniknout něco taoveho...


tak a ted uz zbejva to jen spravne nandat na naší pripravenou gumu staci to jen trochu zmensit...


tak a ted musime doupravit zakladni tubu gumy...


tak a na zaver nejaky ten render...